Ongeveer 1 op de 4 medewerkers combineert een baan met mantelzorgtaken. Daarnaast worden steeds meer organisaties geconfronteerd met medewerkers met financiële problemen. Hoe ga je als werkgever met beide thema’s om? De online inspiratiebijeenkomst ‘Werk & Mantelzorg en Schulden’ op dinsdag 20 april helpt je op weg.

Oog voor mantelzorgers en/of medewerkers met schulden levert werknemers én werkgevers veel op. Door in goed overleg afspraken te maken kunnen medewerkers hun mantelzorgtaken en hun werk beter volhouden, waardoor ziekteverzuim voorkomen kan worden. Datzelfde geldt voor werknemers met financiële problemen. Zij zijn steeds slechter inzetbaar op de werkvloer. Niet alleen stijgt het ziekteverzuim, ook de afdelingen financiële administratie en HR krijgen er extra werk bij.
Niets doen is geen optie. De online inspiratiebijeenkomst geeft werkgevers een beter beeld van de problematiek en van de urgentie. Na de bijeenkomst weet je welke impact je als werkgever kunt hebben, hoe je signalen vroegtijdig herkent en erkent en weet je hoe je hulp kunt bieden.
Programma en aanmelden
Tijdens de bijeenkomst geeft Martijn Tillema (Werk & Mantelzorg) een presentatie en vertelt Gerieke Menkveld van Stichting Knip over preventie en aanpak van problemen. ‘Werk & Mantelzorg en Schulden’ begint dinsdag 20 april om 15 uur en duurt tot ongeveer 16 uur.
Meer informatie? Download de flyer
Aanmelden? Klik hier
De online inspiratiebijeenkomst wordt georganiseerd vanuit het project Duurzame Inzetbaarheid, een initiatief van de gemeenten Emmen, Borger-Odoorn, De Wolden, Hoogeveen, Coevorden en Midden-Drenthe, VNO-NCW-MKB Noord, FNV, CNV en UWV.