RTV Drenthe geeft evenementen forse impuls

Het evenement Wings & Wheels in Hoogeveen zat na 14 jaar een beetje in het slop en dreigde teloor te gaan. Tot afgelopen voorjaar, toen RTV Drenthe de organisatie ging ondersteunen met het speciale Evenementenpakket. Gevolg: het auto- en vliegtuig-spektakel kreeg dit jaar op Hemelvaartsdag 10.000 bezoekers en lovende recensies. Wings & Wheels kan weer jaren vooruit.

Finishboog
De toverformule? George Wesseling, marketing- en salesmanager van RTV Drenthe: ‘We hebben vanuit onze jarenlange ervaring op het gebied van media, marketing en publiciteit een pakket samengesteld met ingrediënten die elk evenement tot een succes kunnen maken. Dat pakket bestaat uit publiciteit op radio, tv en website, het RTV Drenthe Podium, een start en finishboog, een live-stream. Alles gericht om een evenement een professionele uitstraling te geven en het evenement onder een breed publiek onder de aandacht te brengen. Dat is onze core-business en dat zetten we vanuit onze maatschappelijke verantwoordelijkheid graag in voor Drentse organisaties.’

Het pakket wordt aangeboden in samenwerking met een groep van acht vaste participanten: Drenthe College, Schutrups Exloo, Nijwa, Interzorg, Selekt Ter Veen, Op Fietse, Newz, Promotie-Plaza en Impressive Led.
Daarnaast kunnen bedrijven per evenement mee-sponsoren, bijvoorbeeld met het logo of een commercial.

TT
Het pakket wordt jaarlijks ingezet bij zo’n 20 evenementen, verspreid over Drenthe. Van de Cascaderun Hoogeveen tot de Drenthe 200 Roden. De lijst wordt elk jaar opnieuw samengesteld.
Daarnaast is RTV Drenthe prominent aanwezig bij de grotere evenementen die het zonder het pakket wel af kunnen. Ook als het heel spontaan en incidenteel is, zoals afgelopen voorjaar de huldiging van FC Emmen (‘Dat was even flink aanpoten voor iedereen, maar het is een waanzinnig evenement geworden, waar we veel positieve reacties op hebben gekregen’). En natuurlijk staat RTV Drenthe met onder meer Karin Mulder op pole position bij het jaarlijkse sportieve hoogtepunt van Drenthe: de TT.
Met dit jaar extra veel inzet, zoals een tijdelijk TT-museum in de atrium van het pand aan de Beilerstraat, een speciale TT-website (www.ttdrenthe.nl), een TT-nieuwsbrief. Ook is RTV Drenthe hoofdsponsor van het TT Kids festival.

Nieuwe radio
De extra aandacht dit jaar voor de TT past naadloos bij de nieuwe flitsende koers die de omroep gaat varen. Vanaf 3 september komt er namelijk door de week een compleet nieuwe radioprogrammering, met meer muziek en moderne hits. ‘Het wordt verfrissend’, belooft Wesseling. ‘We hebben al een verjongingsslag gemaakt met tv, website en app; nu willen we ook met de radio een breder en jonger publiek bereiken.’
De restyling -die uiteraard ook zeer interessant is voor adverteerders- gaat op 3 september van start.

Ondernemers die deze boot niet willen missen kunnen bellen met Ellen Vos: 0592-338010, voor het maken van een vrijblijvende afspraak met Eric Lunenborg of George Wesseling.

Foto’s en Tekst: Noordbizz.nl