SEM productions zet zich in voor live én online events
SEM productions uit Meppel levert licht, geluid en videotechniek voor evenementen. De coronacrisis raakt het bedrijf van eigenaren Dimitri Nashid Khali en Bert Bouwknegt hard en dus werd de horizon verbreed. Samen met Wouter Taal van Timestar Media werd een antwoord gezocht op de beperkende coronamaatregelen. Dat leverde een nieuw bedrijf op: Time to Speak, dat zich richt op online en hybride events zoals congressen, webinars, vergaderingen en livestreams. SEM productions is deze maand Ondernemer van de Maand.
SEM productions is een full service supplier voor licht, geluid en videotechniek. “Naast het verzorgen van licht, geluid en video denken wij ook graag met de klant mee over alles wat er op je pad komt bij het organiseren van een evenement”, vertelt mede-eigenaar Dimitri Nashid Khali. “Zo sparren we graag over het concept waarmee de gestelde doelen bereikt kunnen worden en dat de meeste impact maakt bij het publiek.”
En toen kwam de coronacrisis…
‘Wat nu?’ dacht Dimitri Nashid Khali toen minister-president Mark Rutte begin maart de intelligente lockdown aankondigde. Zijn bedrijf SEM productions begeeft zich volop in de evenementenindustrie en laat dat nou net één van de sectoren zijn die het hardst geraakt zijn door de coronacrisis. “Samen met Wouter Taal van Time Star Media en mijn compagnon Bert Bouwknegt bij SEM productions zijn we gaan kijken wat nog wel mogelijk is.” Vanuit die benadering ontstond hun nieuwe bedrijf Time To Speak, een bedrijf dat zich inzet voor online en hybride events. “We hebben Time to Speak in no time opgericht. Van niks naar een bedrijf waar we nu met zo’n twintig mensen werken en daarnaast nog veel externe mensen inhuren. Dat is best hard gegaan.”
Online-ALV
Een van de diensten die het bedrijf aanbiedt is Online-ALV. “Een intuïtief systeem, speciaal ingericht voor de algemene ledenvergadering van verenigingen”, vertelt Nashid Khali, “Online-ALV is geschikt voor lokale sportclubs tot nationale brancheverenigingen. Een systeem zonder onnodige opties en ingewikkelde functies. Meekijken, meepraten en stemmen, gewoon zoals tijdens een traditionele ALV.”
Drenthe
Dimitri Nashid Khali is technisch producent en mede-eigenaar van SEM productions en nu dus ook van Time to Speak. Beide bedrijven zijn gevestigd in Meppel. “Ondernemen in Drenthe is leuk”, ervaart Nashid Khali, “Vanuit het mooie Meppel gaan we het hele land door.” Volgens Nashid Khali is Meppel echt een evenementenstad en zet het zich daarmee behoorlijk op de kaart. “Daarnaast is de hands-on-mentaliteit hier heel fijn. We vragen soms best veel van onze mensen. Dan is het fijn om te merken dat ze niet om stipt 17.00 uur naar huis gaan, maar aanpakken en fixen wat moet gebeuren.”
Toekomst
Hoewel Time to Speak is ontstaan vanuit de beperkende coronamaatregelen ziet Nashid Khali grote mogelijkheden voor de toekomst. “We kijken al best ver vooruit en zien veel potentie. Het is zeker niet alleen iets voor deze periode. Online en hybride events zijn toch wel een beetje het nieuwe normaal. Daarnaast zijn we bezig met internationalisering. Voor ons platform Online-ALV dat we hebben gebouwd zien we internationaal ook heel veel potentie. Vanuit Ik Ben Drents Ondernemer krijgen we daar ook begeleiding bij. Dat is heel prettig.”
Wil jij ook aan de slag met de uitdagingen binnen jouw onderneming? Neem contact op met één van onze adviseurs.