
12
aug
Bypoint zet met IBDO stap naar internationale markt
De startup Bypoint uit Assen wil de veiligheid van fietsers én hun fiets vergroten, in Nederland én daarbuiten. Oprichter Joris Koops ontwikkelde in 2022 het eerste valdetectiesysteem voor fietsen dat werkt zonder mobiele telefoon. Na een val stuurt het apparaatje automatisch een SMS naar vooraf ingestelde contactpersonen. Inmiddels heeft Bypoint het assortiment uitgebreid met een innovatieve fietshelm met extra demping en verlichting, én een track & trace-systeem dat gestolen fietsen kan opsporen.
Met ruim 260 verkooppunten in Nederland – waaronder de ANWB – richt Bypoint zich nu op internationale groei. In Duitsland draait al een eerste pilot en ook België wordt verkend. Voor deze stap schakelde Joris al in een vroeg stadium onze hulp in.
Onze adviseur Han Smidt ondersteunt Bypoint bij de voorbereiding op nieuwe markten. Hij denkt mee over onder meer wet- en regelgeving, exportmarketing, vertalingen van communicatiemiddelen en administratieve eisen bij handel binnen de EU. Ook bracht hij Bypoint in contact met NHL Stenden, die onderzoek deed naar kansrijke landen als Denemarken en Spanje.
Joris: ‘Bijna elk land vraagt om een andere strategie. Dankzij de begeleiding vanuit IBDO maken we doordachte keuzes en zetten we stap voor stap de juiste lijnen uit. Het is prettig om te kunnen sparren met mensen die deze uitdagingen al eens hebben meegemaakt.’
Met deze samenwerking helpen wij Bypoint om de kansen in Europa zorgvuldig en gestructureerd te benutten. Zo werken we samen aan duurzame groei, in Nederland én over de grens.
Weten wat IBDO voor jou kan betekenen? Neem contact op met een van onze adviseurs.